Wyróżnij się na tle konkurencji
Nie jest żadną tajemnicą, że wielu konsumentów bardzo często w pewnym zakresie decyzję o zakupie danego przedmiotu podejmuje oczami. W praktyce oznacza to, że za ów przedmiot, który ma ładną etykietę, czy też ciekawie zaprojektowane całe opakowanie, które wizualnie „wpadło nam w oko” jesteśmy w stanie zapłacić więcej, niż za ten sam produkt, który wizualnie jest w naszym odczuciu mniej atrakcyjny. Sprzedając na eBay firmy oferujące dokładnie ten sam produkt zazwyczaj konkurują tylko ceną, zatem jego odpowiednie wyeksponowanie na aukcji i dodatkowa wizualna prezentacja spoczywa na szablonie eBay. Dzięki możliwości zaprezentowania sprzedawanego przedmiotu w indywidualnej formie mamy możliwość przygotowania szablonu aukcji w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać wizualny potencjał w ramach eBay, a tym samym zwiększyć szansę na sprzedaż kosztem ofert konkurencyjnych firm.
To w jakim zakresie będziemy w stanie wykorzystać dane nam możliwości zależy od wielu czynników składowych, a także od projektantów. Przed realizacją szablonu na eBay należy odpowiedzieć sobie na wiele pytań i skrupulatnie zaprojektować layout aukcji dostosowany nie tylko do sprzedawanego przedmiotu, ale także do klienta docelowego. Obraz (grafika aukcji) szybciej dociera do odbiorcy, niż treść, która często (ale nie zawsze) jest pomijana przez osoby odwiedzające nasze aukcje. Warto zatem zadbać o różnorodność form przekazu, czyli skupić się zarówno na zdjęciach i grafikach, jak i na indywidualnych treściach, które jeżeli nie pomogą potencjalnemu klientowi w podjęciu decyzji, to zapewne „spodobają się” wyszukiwarkom internetowym (w tym Google) i dzięki temu będziemy mieli szansę na podwyższenie pozycji aukcji wśród ich wyników wyszukiwania.
Zachowaj ciągłość identyfikacji wizualnej
Projektując szablon aukcji eBay warto wspomóc się oprawą graficzną, która występuje na naszej stronie internetowej, lub sklepie. Dzięki temu zachowamy ciągłość identyfikacji wizualnej i spójność wszystkich realizacji. Jeżeli jednak nie posiadamy strony ani sklepu (a także innych materiałów, do których stylistycznie możemy nawiązać) – jesteśmy wtedy w pełnym zakresie wolni od ograniczeń narzuconych przez aktualny system identyfikacji wizualnej. Oba rozwiązania mają swoje plusy i minusy, jednak warto pamiętać, że w każdym z tych wariantów docelowo mamy pełną kontrolę nad tym, co zostanie zaprezentowane na naszych aukcjach i to od nas zależy, jaki layout i funkcjonalności będziemy chcieli przedstawić swoim potencjalnym klientom.
Dostosuj aukcje do klientów
Oprawa graficzna (template / layout), czyli szablon aukcji eBay stwarza wiele możliwości indywidualnych rozwiązań graficznych. Do wystawianych aukcji możemy zaimportować dowolne pliki graficzne, które są zgodne z regulaminem serwisu. Prezentacja logo firmy? Animowany slider z grafikami, które wykorzystywane są również na naszym sklepie internetowym? Sekcje graficzne prezentujące firmę, a także pozostałe przedmioty i kategorie sprzedażowe na eBay w ramach naszej sprzedaży? To tylko przykłady elementów, które bardzo często występują w szablonach. Są pewne standardy, których warto się trzymać w tym zakresie, jednak docelowo pod kątem graficznym ogranicza nas tutaj tylko wyobraźnia i to, co faktycznie chcemy przekazać odbiory w ramach aukcji na eBay.
Ograniczenia schematycznej prezentacji ofert, które nakładają inne serwisy nie istnieją na eBay. Jeżeli sprzedażą z wykorzystaniem marketplace’ów zajmujesz się wystarczająco długo, to zapewne pamiętasz możliwości personalizacji, które w przeszłości dawało Allegro. W najpopularniejszym serwisie sprzedażowym w Polsce również można było prezentować sprzedawane przedmioty z wykorzystaniem indywidualnych grafik, kodu HTML i CSS. Te czasy jednak minęły (wydaje się, że bezpowrotnie). Jaka przyszłość czeka eBay w tym zakresie? Tego nie wiemy, natomiast póki jest możliwość przygotowana w pełni indywidualnych szablonów aukcji eBay, to zdecydowanie warto z tego skorzystać i zarazem wykorzystać możliwości, które się z tym wiążą.
Znajdź złoty środek
Można czasami wyjść z przekonania, że na aukcji eBay najlepiej zamieścić wszystkie posiadane informacje odnośnie sprzedawanego przedmiotu, a osoba odwiedzająca sama odnajdzie te, które ją najbardziej interesują. Niestety to założenie jest błędne, ponieważ zdecydowana większość kupujący nie czyta szerszych opisów, a szuka tylko najważniejszych danych, nie docierając do treści uzupełniających przedmiot sprzedaży. Projektując szablon na eBay warto zatem zastanowić się nie tylko nad kolejnością umieszczania treści (najważniejsze powinny być jak najwyżej), ale również nad ich zakresem, aby cała prezentacja był jak najbardziej przejrzysta i czytelna dla odbiorców.
Perspektywa ma znaczenie
Sprzedawcy są również kupującymi i występują także jako nabywca towarów, lub usług. Jeżeli jesteś sprzedawcą, to oferując swój asortyment na aukcjach eBay powinieneś postawić się w roli kupującego. Jakich informacji byś wtedy oczekiwał? Co jest dla Ciebie ważne? Na co zwróciłbyś uwagę przy wyborze sprzedawcy? Zmiana perspektywy potrafi często przynieść ciekawe wnioski i pozwala na spojrzenie na sprzedaż z innej pozycji. Należy przy tym pamięć, że nasze wnioski są subiektywne i nie należy ich traktować jako świętego źródła prawdy. Mimo wszystko warto postawić się w roli potencjalnego odbiorcy, aby móc zdać sobie sprawę z tego, w jakim zakresie możemy naszą ofertę udoskonalić – dotyczy to zarówno aukcji eBay, jak i sprzedaży poza marketplacem.
Branża, w której jako sprzedawca oferujesz swoje przedmioty na eBay ma również znaczenie. Jeżeli sprzedajesz np. śrubki, które oferują również inny sprzedawcy, to klienta docelowego będą interesować przede wszystkim proste dane techniczne i cena. Z kolei jeżeli oferujesz ręcznie robione skórzane obuwie, to warto zbudować historię i opowieść o tym, dlaczego Twój produkt jest lepszy od innych. Warto także skupić się na detalach i przekonać odbiorcę do tego, że buty, które sprzedajesz są dokładnie tym, czego on poszukuje. Podejście do opisu prezentowanego przedmiotu w ramach eBay determinuje nie tylko sam oferowany artykuł, ale również to, co się z nim wiąże i co oprócz samego produktu otrzyma klient – czasami może to być wartość sentymentalna (np. produkt retro), lub coś na co odbiorca zwraca szczególną uwagę (np. produkty ekologiczne).
Istotny zakres informacji
Podstawowe dane wymagane do wystawienia aukcji uzupełniane są z wysokości panelu na eBay, jednak część z nich warto powtórzyć w treści opisowej, czyli w ramach uzupełnienia szablonu eBay. Każda prezentacja sprzedawanego przedmiotu powinna zawierać tytuł i opis (przynajmniej podstawowy). Dobrze, jeżeli w treści szablonu pojawi się także rozwinięcie opisu i dodatkowe zdjęcia. Aby ułatwić nawigację osobom odwiedzającym nasze aukcje warto zamieścić w nich także linki do podstron naszego profilu na eBay, pozostałych aukcji (np. wykorzystując sprzedaż krzyżową) i kategorii (jeżeli mamy rozbudowaną sprzedaż). Dopełnieniem jest opis firmy, a także dodatkowe informacje o płatności, wysyłce, gwarancji i zwrotach. Jeżeli sprzedawany przedmiot posiada jakieś certyfikaty – zdecydowanie warto je również zamieścić w treści szablonu aukcji eBay. Wszystkie pozostałe dane zależne są od branży i specyfiki oferowanego artykułu.
Doświadczenie w projektowaniu
Ciekawostki o naszej pracy
1000+
Godziny twórczej pracy
~150
Ponad sto realizacji
100+
Wielu zadowolonych klientów
2009
Od kilkunastu lat w branży
Designi
Atuty współpracy z nami
Personalizacja
Szablony eBay projektowane są na indywidualne zamówienie. Dzięki responsywności wszystkie realizacje dostosowane są do rozdzielczości ekranu, w tym do urządzeń mobilnych.
Współpraca
Na podstawie wspólnych ustaleń z klientem w trakcie indywidualnych konsultacji tworzymy wizję i decydujemy o kształcie projektu. Wypracowaną wizję przekładamy na indywidualny szablon.
Doświadczenie
Posiadamy kilkunastoletnie doświadczenie w zakresie kodowania i projektowania szablonów na eBay. Kodujemy w HTML i CSS z wykorzystaniem zewnętrznych integracji (np. Baselinker).
Terminowość
Dotrzymujemy ustalonych z klientami terminów realizacji projektów. Przekłada się to bezpośrednio na terminową finalizację zamówienia, szybką instalację na serwerze i wdrożenie szablonu na eBay.
Doradztwo
Na bazie naszych doświadczeń wyniesionych z wielu realizacji podpowiadamy sprawdzone rozwiązania dla optymalizacji szablonów eBay, które oferujemy naszym klientom.
Kontakt
Na wiadomości mailowe odpowiadamy za każdym razem bez zbytecznych opóźnień. W razie potrzeby zawsze jesteśmy dostępni pod telefonem w godzinach naszej pracy.
Zaufali nam
Opinie naszych klientów
Marcin Sz
"Zleciliśmy przygotowanie template do ofert na jeden z marketplace. Wszystko jest jak należy. Ewidentnie można polecić do współpracy."
Anita A.
"Terminowa realizacja, bardzo dobry i szybki kontakt, szablon eBay wyszedł bardzo ładnie. Polecam!"
Bartosz Suwald
"Z czystym sumieniem polecam firmę art delarte - profesjonalnie wykonana responsywna skórka na ebay i dodatkowo profesjonalna pomoc z zakresu informatyki z integracją skórki na baselinker, gdzie było przy tym sporo pracy."
Designi
Art Delarte Rafał Bonselewski
ul. Strzałowa 17N/8
87-100 Toruń
NIP: 879-243-20-43
Szybki kontakt
E-mail: biuro@designi.pl
Telefon: +48 514-521-676
Godziny pracy:
pon.-pt.: 8:00-16:00
W Designi specjalizujemy się w realizacji projektów graficznych szablonów eBay. Wieloletnie doświadczenie pozwala nam na projektowanie dynamicznych layoutów, które przyczyniają się do zwiększenia sprzedaży, a także wzmocnienia i poprawienia wizerunku naszych klientów na eBay. Projekty realizujemy dla kontrahentów z każdej branży i we wszystkich językach. Oferujemy integracje z zewnętrznym oprogramowaniem.