Świadomość wysokości opłat
Jeżeli sprzedajesz w Internecie korzystając nie tylko z własnego sklepu internetowe, ale także z marketplace’ów, to doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, że wysokość prowizji od wystawienia przedmiotu, lub od jego sprzedaży jest odmienna w różnych serwisach. Oznacza to, że sprzedając ten sam przedmiot np. na Allegro, Amazon, czy też eBay, w każdym z tych martplace’ów obowiązywać Cię będzie inna opłata prowizyjna. Przekłada się to oczywiście docelowo na kwotę, którą ostatecznie zarobisz. Co można zatem zrobić, aby zoptymalizować opłaty występujące w każdym serwisie sprzedażowym?
Należy dokładnie zweryfikować nie tylko ceny konkurencji, ale również wysokość prowizji występującej we wszystkich serwisach, w których przyjdzie nam sprzedawać. Nie ma konieczności, abyś ten sam przedmiot oferował na wszystkich stronach w tej samej cenie. Prowizje naprawdę potrafią się różnić nie tylko ze względu na odmienny marketplace, ale również ze względu na inną kategorię sprzedażową. Jeżeli chcesz zoptymalizować swoją sprzedaż, to musisz dostosować cenę oferowanego przedmiotu do realiów i wynikających z nich wysokości prowizji, którą ostatecznie przyjdzie Ci zapłacić. Jeżeli jeszcze tego nie robiłeś, to pewien zakres pracy związanej z wyliczaniem kosztów w tym zakresie będzie skutkował będzie dla Ciebie czymś nowym, jednak wykonana praca długoterminowo może spowodować większy zarobek.
Porównanie wysokości prowizji
Każdy marketplace będący platformą sprzedażową wysokość prowizji od sprzedaży potrafi zmieniać stosunkowo często, zatem należy być z tymi informacjami na bieżąco. Może się okazać, że np. na eBay.pl w stosunku do Amazon bardzo niską prowizję ma kategoria związana z oponami samochodowymi, natomiast wysokie opłaty obowiązują za instrumenty muzyczne, za sprzedaż których z kolei na Allegro obowiązują niższe opłaty. W ramach zwiększenia szansy na sprzedaż i podwyższenia atrakcyjności sprzedaży możemy nie tylko wykorzystać szablon aukcji eBay, ale również dostosować cenę w taki sposób, aby często stosunkowo wysoka prowizja sprzedaży nie wpłynęła drastycznie na zmniejszenie przychodu. Czy zatem na eBay występuje niższa prowizja, niż w innych popularnych marketplace’ach w Polsce? Czy korzystając z eBay i wystawiając oferty w tych samych cenach możliwe jest zarobienie więcej, niż w innych serwisach? Odpowiedzi na te pytania należy szukać w aktualnych opłatach, które udostępnia każda platforma, na której przyjdzie nam handlować.
Allegro, Amazon, eBay...
Świadomi kupujący, którzy szukają najlepszej oferty wśród dziesiątek, a niekiedy setek stron tego samego przedmiotu w Internecie potrafią korzystać nie tylko z najpopularniejszego w Polsce serwisu Allegro. Poszukiwania rozszerzają się na wyszukiwarki internetowe – przede wszystkim Google z wynikami organicznymi (a także linkami sponsorowanymi), porównywarki cen (np. Ceneo), a także pozostałe platformy sprzedażowe – np. Amazon, eBay, czy też Empik. Chcąc zwiększyć swoją sprzedaż warto spróbować przebić się ze swoimi ofertami w różnych miejscach, aby zapewnić sobie możliwie jak największą widoczność i grono potencjalnych odbiorców. Dopiero po pewnym czasie, który musi upłynąć można wyciągnąć wnioski i zweryfikować, które platformy przynoszą nam wymierny zysk.
Nie trzeba raczej nikomu specjalnie uzmysławiać faktu, że eBay.pl wśród innych platform sprzedażowych w Polsce pozostaje serwisem niszowym. Kilka procent udziału w rynku nie robi większego wrażenia w porównaniu z innymi marketplace’ami. Należy jednak sobie zadać pytanie – czy warto mieć o kilka procent większy zysk? Każda firma powinna na to pytanie udzielić własnej odpowiedzi. Jeżeli jest ona twierdząca, to znaczy, że warto sięgnąć po kolejny (może nie największy) kawałek tortu, który tylko czeka na skonsumowanie.
Budowanie pozytywnego wizerunku dzięki eBay
Dbając o wizerunek i chcąc w szerszym zakresie stać się rozpoznawalnym – warto posiadać profile sprzedażowe w wielu marketplace’ach, aby pokazać potencjalnym klientom, że nie mają styczności z „firmą krzak”, tylko z podmiotem, który zakresem swojej sprzedaży występuje na wielu portalach. Może to ich zachęcić do zapoznania się z szerszą ofertą firmy prezentowaną na innych marketplace’ach. Potencjalny nabywca może również trafić docelowo na nasz sklep internetowy, na którym prowizje sprzedażowe są zdecydowanie niższe i niekiedy związane są tylko i wyłącznie z opłatami kierowanymi do pośredników płatności (pomijamy przy tym koszt utrzymania samego sklepu). Docelowo nie ma przecież znaczenia, jaką ścieżką klient trafi do naszego sklepu internetowego.
Dotarcie do klienta spoza Polski
Wystawiając przedmioty z wykorzystaniem szablonów aukcji na eBay (lub bez nich) sprzedawcy zyskują możliwość zaprezentowania swojej oferty nie tylko klientom krajowym, ale również potencjalnym odbiorcom z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, Włoch i innych krajów, w których funkcjonuje eBay. Może to mieć ogromne znaczenie, jeżeli okaże się, że na rynkach zagranicznych nasze oferty są faktycznie konkurencyjne, a niekiedy znacząco tańsze (biorąc pod uwagę nawet zazwyczaj większy koszt wysyłki w stosunku do dostawy krajowej). Dlaczego zatem nie spróbować poszerzyć grona odbiorców? Nie musimy skupiać się tylko i wyłączenie na polskich użytkownikach. Do potencjalnych klientów z wykorzystaniem eBay możemy dotrzeć automatycznie przez kilka prostych zabiegów w trakcie wystawiania aukcji. Dla kupujących w innych krajach eBay jest często jednym z pierwszych miejsc, w którym dokonuje się zakupów online i udział tego serwisu w rynku sprzedażowym jest tam zdecydowanie większy, niż w Polsce.
Konkurencyjność w sprzedaży poza granicami naszego kraju powinna być poparta weryfikacją firm, z którymi przyjdzie nam się zmierzyć. Jeżeli zdecydujemy się na wystawianie aukcji na eBay poza Polską, to warto przeprowadzić choćby krótki audyt cen i zweryfikować, czy nasze oferty będą na tyle atrakcyjne, że będą miały szanse przebicia się wśród konkurencji. Nowy rynek zbytu równoznaczny jest z innymi, również nowymi klientami, do których nie dotarlibyśmy, gdybyśmy nie prezentowali swoich ofert na eBay. Zakup jednorazowy? Współpraca długoterminowa? Nie jesteśmy w stanie przewidzieć jednoznacznie, w którą stronę może podążyć sprzedaż, natomiast perspektywy i potencjalne możliwości są na tyle kuszące, że grzechem byłoby z nich nie skorzystać.
Bariery nie istnieją
Obawiasz się, że nie podołasz sprzedając na rynkach zagranicznych? Masz problemy z językiem innym, niż polski? Są to powody, które teoretycznie mogą Cię blokować przed prezentacją ofert poza eBay.pl. Teoria nie zawsze idzie w parze z praktyką. Podobne zasady sprzedaży w każdej wersji językowej eBay. Ogólnodostępne i bezpłatne translatory wspomagające korespondencję z klientami. Uniwersalne szablony eBay działające tak samo w każdej wersji językowej. Kurierzy, którzy dostarczą Twoją przesyłkę w wybrane miejsce poza granicami kraju. Wszystko to wpływa na to, że sprzedaż na zagranicznych rynkach nie jest wcale tak trudna, jak mogłoby się wydawać. Warto zrobić pierwszy krok i wykorzystać możliwości, jakie stwarza handel międzynarodowy z platformą eBay.
Doświadczenie w projektowaniu
Ciekawostki o naszej pracy
1000+
Godziny twórczej pracy
~150
Ponad sto realizacji
100+
Wielu zadowolonych klientów
2009
Od kilkunastu lat w branży
Designi
Atuty współpracy z nami
Personalizacja
Szablony eBay projektowane są na indywidualne zamówienie. Dzięki responsywności wszystkie realizacje dostosowane są do rozdzielczości ekranu, w tym do urządzeń mobilnych.
Współpraca
Na podstawie wspólnych ustaleń z klientem w trakcie indywidualnych konsultacji tworzymy wizję i decydujemy o kształcie projektu. Wypracowaną wizję przekładamy na indywidualny szablon.
Doświadczenie
Posiadamy kilkunastoletnie doświadczenie w zakresie kodowania i projektowania szablonów na eBay. Kodujemy w HTML i CSS z wykorzystaniem zewnętrznych integracji (np. Baselinker).
Terminowość
Dotrzymujemy ustalonych z klientami terminów realizacji projektów. Przekłada się to bezpośrednio na terminową finalizację zamówienia, szybką instalację na serwerze i wdrożenie szablonu na eBay.
Doradztwo
Na bazie naszych doświadczeń wyniesionych z wielu realizacji podpowiadamy sprawdzone rozwiązania dla optymalizacji szablonów eBay, które oferujemy naszym klientom.
Kontakt
Na wiadomości mailowe odpowiadamy za każdym razem bez zbytecznych opóźnień. W razie potrzeby zawsze jesteśmy dostępni pod telefonem w godzinach naszej pracy.
Zaufali nam
Opinie naszych klientów
Marcin Sz
"Zleciliśmy przygotowanie template do ofert na jeden z marketplace. Wszystko jest jak należy. Ewidentnie można polecić do współpracy."
Anita A.
"Terminowa realizacja, bardzo dobry i szybki kontakt, szablon eBay wyszedł bardzo ładnie. Polecam!"
Bartosz Suwald
"Z czystym sumieniem polecam firmę art delarte - profesjonalnie wykonana responsywna skórka na ebay i dodatkowo profesjonalna pomoc z zakresu informatyki z integracją skórki na baselinker, gdzie było przy tym sporo pracy."
Designi
Art Delarte Rafał Bonselewski
ul. Strzałowa 17N/8
87-100 Toruń
NIP: 879-243-20-43
Szybki kontakt
E-mail: biuro@designi.pl
Telefon: +48 514-521-676
Godziny pracy:
pon.-pt.: 8:00-16:00
W Designi specjalizujemy się w realizacji projektów graficznych szablonów eBay. Wieloletnie doświadczenie pozwala nam na projektowanie dynamicznych layoutów, które przyczyniają się do zwiększenia sprzedaży, a także wzmocnienia i poprawienia wizerunku naszych klientów na eBay. Projekty realizujemy dla kontrahentów z każdej branży i we wszystkich językach. Oferujemy integracje z zewnętrznym oprogramowaniem.